Εκεί έξω υπάρχουν πάρα πολλοί καλοί επαγγελματίες κομμωτές που έχουν την τεχνική κατάρτιση, το ταλέντο και τη δημιουργικότητα. Ωστόσο μπορεί να μην πετυχαίνουν όλα όσα θα μπορούσαν να πετύχουν και να παραμένουν στο μέσο όρο.
Για να πετύχει κανείς στον κλάδο της κομμωτικής, θα πρέπει να έχει επάρκεια σε ποιοτικά κριτήρια, σε συνδυασμό με την τεχνική κατάρτιση, τη φαντασία και τη δημιουργικότητα. Αν κάποιος επικεντρώνεται στο να αναπτύξει ένα μέρος των απαιτούμενων χαρακτηριστικών, τότε δεν θα καταφέρει όλα όσα θα μπορούσε.
Οι περισσότεροι hair stylists δίνουν έμφαση στην τεχνική κατάρτιση, παρακολουθούν σεμινάρια και φροντίζουν να εκπαιδεύονται συνεχώς πάνω στην τέχνη της κομμωτικής. Συχνά μπορεί να θεωρούμε ότι τα ποιοτικά κριτήρια, όπως οι επικοινωνιακές δεξιότητες, είναι μέρος της προσωπικότητας και τείνουμε να μην τα «πειράζουμε» καν. Ωστόσο, είναι εξίσου σημαντικό να αναπτύξει κανείς και την ικανότητα αποτελεσματικής επικοινωνίας.
Ακολουθούν 4 tips για να βελτιωθείτε και να βγάλετε προς τα έξω τον καλύτερο εαυτό σας:
1) Η ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
Το πως θα αντιμετωπίσει κανείς την καθημερινότητα και τους άλλους στον χώρο εργασίας είναι θέμα απόφασης. Επιλέξτε συνειδητά να έχετε μια θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στην κομμωτική, τους πελάτες και τους συνεργάτες σας.
Το πως θα αντιμετωπίσει κανείς την καθημερινότητα και τους άλλους στον χώρο εργασίας είναι θέμα απόφασης. Επιλέξτε συνειδητά να έχετε μια θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στην κομμωτική, τους πελάτες και τους συνεργάτες σας.
Αν έχετε μια στάση αισιοδοξίας και θετικής ενέργειας για ότι συμβαίνει γύρω σας, τότε οι άλλοι θα σας προσέξουν. Εκτός όμως από την προσοχή τους, θα θέλουν να σας συμβουλευτούν για την φροντίδα των μαλλιών και την εικόνα τους γενικότερα. Θα θέλουν να σας ακολουθούν στα social media και να μαθαίνουν από εσάς τις νέες τάσεις στο χώρο της κομμωτικής.
2) ΜΑΘΕΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ
Το να ξέρει κανείς να ακούει τον άλλον είναι μια πολύ υποτιμημένη δεξιότητα. Σε όλους μας, αρέσει να μιλάμε και να μιλάμε κυρίως για τη ζωή μας και τον εαυτό μας. Στην επικοινωνία όμως κερδίζει αυτός που έχει μάθει να ακούει. Εφόσον σε όλους αρέσει να μιλάνε, τότε ένας καλός ακροατής κερδίζει άμεσα την αναγνώριση και την εκτίμηση των άλλων.
Μην εστιάζετε μόνο στην ακοή, μάθετε να κατανοείτε τι επικοινωνούν οι πελάτες σας σε όλες τις εκφάνσεις τους. Προσπαθήστε να καταλάβετε τι επικοινωνεί η γλώσσα του σώματος τους.
Μάθετε να λειτουργείτε με την διαίσθηση. Κάποιοι άνθρωποι αισθάνονται άβολα σε διάφορες στιγμές τους. Οπότε σε καμία περίπτωση μην παίρνετε προσωπικά μια κακή στιγμή ενός πελάτη. Το πιο πιθανό είναι ότι δεν έχει κάτι μαζί σας.
Μάθετε να ακούτε πίσω από τις λέξεις που «πιάνουν» τα αυτιά σας. Οι λέξεις που χρησιμοποιεί κάποιος είναι ένα μόνο μέρος της επικοινωνίας. Προσπαθήστε να αντιληφθείτε τον τόνο με τον οποίο μιλά κάποιος και την συναισθηματική του κατάσταση. Σας επικοινωνεί το συναίσθημα της χαράς, της λύπης, της ανυπομονησίας, του στρες ή κάποιο άλλο συναίσθημα; Το να καταλάβετε την παρούσα συναισθηματική κατάσταση του πελάτη σας είναι σημαντικό γιατί σας δίνει περισσότερες πληροφορίες για το πως πρέπει να χειριστείτε μια κατάσταση.
Γενικότερα, προσπαθήστε να αντιλαμβάνεστε τα πράγματα που συμβαίνουν στο κομμωτήριο από μια διαφορετική οπτική. Προσπαθήστε να ερμηνεύετε την κάθε κατάσταση και μην παίρνετε προσωπικά την όποια αντίδραση μπορεί να έχει κάποιος απέναντι σας.
Να θυμάστε, ο κάθε άνθρωπος που έρχεται σε εσάς, ουσιαστικά σας εμπιστεύεται για να του βελτιώσετε την εικόνα και να τον κάνετε να νιώσει πιο όμορφα από ότι πριν επισκεφτεί το κομμωτήριο σας.
3) ΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΣΑΣ ΑΠΛΟΧΕΡΑ
Σε ποιον δεν αρέσει να είναι αποδεκτός και να αρέσει για την εικόνα, την προσωπικότητα και τις ιδέες του; Οι άνθρωποι που έρχονται στο κομμωτήριο και εμπιστεύονται διάφορες λεπτομέρειες για την ζωή τους, το κάνουν γιατί αναζητούν κάποιου είδους αποδοχή.
Αποδεχτείτε και αγαπήστε λοιπόν την διαφορετικότητα και προσπαθήστε να δείτε τα πράγματα από την οπτική του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά και όχι με βάση του τι θα κάνατε εσείς σε αντίστοιχη περίπτωση.
Αυτό ισχύει και για τους εσωτερικούς πελάτες της επιχείρησης σας, που είναι η ομάδα των συνεργατών σας. Δώστε στον καθένα την προσοχή που επιζητά, κάντε τον να νιώσει σημαντικός.
Δεν χρειάζονται πολλά πράγματα, η οπτική επαφή όταν σας λέει κάτι σύνηθες ή ένα σημείωμα που τον ενημερώνει για κάτι ξεχωριστά από τους άλλους, αρκούν με το παραπάνω
4) ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΗΓΕΣΙΑ
Πάρα πολλές φορές τα πράγματα δεν ακολουθούν τον δρόμο που θα θέλαμε. Εσείς επιδείξτε διάθεση προσαρμογής σε κάθε κατάσταση και άσχετα με τον αν σας ωφελεί ή όχι.
Οι πραγματικοί ηγέτες δουλεύουν και θριαμβεύουν με αυτά που έχουν και όχι με αυτά που θα ήθελαν να έχουν. Να έχετε και πάλι μια στάση αισιοδοξίας για ότι συμβαίνει στο ευρύτερο περιβάλλον και τολμήστε να δώσετε το κουράγιο στους γύρω σας προκειμένου να κάνουν το ίδιο.
Προσαρμοστείτε σε όλες τις καταστάσεις και προσπαθήστε να δημιουργείτε διαρκώς εκείνες τις συνθήκες που όλα τα εμπλεκόμενα μέρη έχουν να κερδίσουν κάτι. Όταν κερδίζουν όλοι οι άνθρωποι του περιβάλλοντος μας, τότε έμμεσα κερδίζουμε και εμείς. Αντίθετα όταν προσπαθούμε να δημιουργήσουμε συνθήκες όπου κερδίζουμε μόνο εμείς, τότε πάρα πολύ σύντομα θα έχουμε χάσει πολλά περισσότερα.
Οι Win-Win καταστάσεις είναι ο καλύτερος τρόπος για να πάμε όλοι μαζί πιο μπροστά και να έρθουμε ακόμη πιο κοντά στο να πετύχουμε όλα όσα επιθυμούμε.
ΕΙΣΤΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ HAIR STYLIST ?
Αν ναι, γίνετε μέλος αυτής της μοναδικής κοινότητας και επωφεληθείτε των προνομίων και των υπηρεσιών που θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε την επιχείρησή σας!
Κάντε ΕΓΓΡΑΦΗ και ένας συνεργάτης μας θα επικοινωνήσει άμεσα μαζί σας για περισσότερες πληροφορίες, εκπαίδευση ή επίδειξη των προϊόντων επαγγελματικής περιποίησης Paul Mitchell.
ΕΓΓΡΑΦΗΔιαβάστε επίσης:
Γίνε Ο Ειδικός Στη Τέχνη Της Κομμωτικής
Η Επιτυχία Είναι Θέμα Συνήθειας